Podinspektor ds. wymiaru podatków od osób fizycznych
Wersja strony w formacie XMLWybrany kandydat | Patrycja Pachut, Prądocin |
---|---|
Uzasadnienie wyboru | Pani Patrycja Pachut spełniała niezbędne wymagania formalne przedstawione w ogłoszeniu o naborze. Kandydatka posiada odpowiednie kwalifikacje i umiejętności zawodowe pozwalające na wykonywanie zadań na ww. stanowisku. |
Stanowisko | Podinspektor ds. wymiaru podatków od osób fizycznych |
---|---|
Miejsce pracy | Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka, adres: ul. Ogrodowa 2, 86 – 060 Nowa Wieś Wielka |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | Kancelaria Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka, ul. Ogrodowa 2, 86–060 Nowa Wieś Wielka |
Status | rozstrzygnięte |
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
Wójt Gminy Nowa Wieś Wielka ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – podinspektor ds. wymiaru podatków od osób fizycznych.
I. Nazwa jednostki:
Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka, Adres: 86 – 060 Nowa Wieś Wielka ul. Ogrodowa 2.
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Podinspektor ds. wymiaru podatków od osób fizycznych w Referacie Budżetu i Finansów Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka
III. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom przysługuje na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wykształcenie: wyższe,
6) staż pracy: minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe, w tym 1 rok doświadczenia w jednostkach sektora finansów publicznych w służbach finansowych,
7) brak przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na określonym stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze,
8) umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, znajomość oprogramowania MS Office (w tym dobra znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel i edytora tekstu).
IV. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów:
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.),
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530),
- dotyczących ordynacji podatkowej, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym oraz znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej,
2) umiejętność interpretacji przepisów prawa,
3) kreatywność, komunikatywność, obowiązkowość i umiejętność pracy w zespole,
4) dokładność i rzetelność,
5) wysoka kultura osobista.
V. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych,
2) bieżące dokonywanie zmian w wymiarze podatku – prowadzenie postępowania podatkowego,
3) księgowanie decyzji wymiarowych oraz zmian tych decyzji,
4) bieżące prowadzenie spraw w zakresie stosowania ulg, w tym inwestycyjnej i zwolnień w podatku od nieruchomości od osób fizycznych oraz podatku rolnym, leśnym od osób fizycznych,
5) prowadzenie rejestrów wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych i potwierdzeń odbioru własnych decyzji oraz wydawanych zaświadczeń i pism dotyczących wymiaru podatków, jak również prowadzonego postępowania podatkowego,
6) wydawanie zaświadczeń dla rolników potwierdzających stan posiadania gospodarstwa oraz dochody z gospodarstwa rolnego,
7) uzgadnianie danych zawartych w rejestrach wymiarowych z księgowością podatkową i budżetową,
8) segregowanie dokumentacji i bieżące upinanie akt wraz ze zwrotnymi potwierdzeniami odbioru wysłanych decyzji ustalających, jak i zmieniających wymiar podatków od osób fizycznych, wydawanych zaświadczeń i innych pism dotyczących prowadzonego postępowania,
9) kontrola poprawności składanych informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych oraz prawidłowość opodatkowania,
10) prowadzenie korespondencji z KRUS w zakresie udzielania informacji o podatnikach podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
11) terminowe przygotowywanie danych do sprawozdań – miesięcznych, kwartalnych i rocznych oraz analiz umożliwiających ustalenie skutków obniżenia maksymalnych stawek podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych oraz informacji objętych zakresem czynności na stanowisku,
12) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Komisji Rady Gminy oraz na sesje dotyczących projektów uchwał w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych,
13) przygotowywanie zarządzeń Wójta Gminy w sprawie ustalenia średniej powierzchni gospodarstwa rolnego w Gminie,
14) przygotowywanie dokumentów do archiwum zgodnie z jednolitym, rzeczowym wykazem akt,
15) gromadzenie przepisów prawnych na zajmowanym stanowisku,
16) wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta Gminy, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy oraz Kierownika Referatu Budżetu i Finansów.
Wójt Gminy Nowa Wieś Wielka ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – podinspektor ds. wymiaru podatków od osób fizycznych.
I. Nazwa jednostki:
Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka, Adres: 86 – 060 Nowa Wieś Wielka ul. Ogrodowa 2.
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Podinspektor ds. wymiaru podatków od osób fizycznych w Referacie Budżetu i Finansów Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka
III. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom przysługuje na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wykształcenie: wyższe,
6) staż pracy: minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe, w tym 1 rok doświadczenia w jednostkach sektora finansów publicznych w służbach finansowych,
7) brak przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na określonym stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze,
8) umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, znajomość oprogramowania MS Office (w tym dobra znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel i edytora tekstu).
IV. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów:
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.),
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530),
- dotyczących ordynacji podatkowej, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym oraz znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej,
2) umiejętność interpretacji przepisów prawa,
3) kreatywność, komunikatywność, obowiązkowość i umiejętność pracy w zespole,
4) dokładność i rzetelność,
5) wysoka kultura osobista.
V. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych,
2) bieżące dokonywanie zmian w wymiarze podatku – prowadzenie postępowania podatkowego,
3) księgowanie decyzji wymiarowych oraz zmian tych decyzji,
4) bieżące prowadzenie spraw w zakresie stosowania ulg, w tym inwestycyjnej i zwolnień w podatku od nieruchomości od osób fizycznych oraz podatku rolnym, leśnym od osób fizycznych,
5) prowadzenie rejestrów wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych i potwierdzeń odbioru własnych decyzji oraz wydawanych zaświadczeń i pism dotyczących wymiaru podatków, jak również prowadzonego postępowania podatkowego,
6) wydawanie zaświadczeń dla rolników potwierdzających stan posiadania gospodarstwa oraz dochody z gospodarstwa rolnego,
7) uzgadnianie danych zawartych w rejestrach wymiarowych z księgowością podatkową i budżetową,
8) segregowanie dokumentacji i bieżące upinanie akt wraz ze zwrotnymi potwierdzeniami odbioru wysłanych decyzji ustalających, jak i zmieniających wymiar podatków od osób fizycznych, wydawanych zaświadczeń i innych pism dotyczących prowadzonego postępowania,
9) kontrola poprawności składanych informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych oraz prawidłowość opodatkowania,
10) prowadzenie korespondencji z KRUS w zakresie udzielania informacji o podatnikach podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
11) terminowe przygotowywanie danych do sprawozdań – miesięcznych, kwartalnych i rocznych oraz analiz umożliwiających ustalenie skutków obniżenia maksymalnych stawek podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych oraz informacji objętych zakresem czynności na stanowisku,
12) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Komisji Rady Gminy oraz na sesje dotyczących projektów uchwał w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych,
13) przygotowywanie zarządzeń Wójta Gminy w sprawie ustalenia średniej powierzchni gospodarstwa rolnego w Gminie,
14) przygotowywanie dokumentów do archiwum zgodnie z jednolitym, rzeczowym wykazem akt,
15) gromadzenie przepisów prawnych na zajmowanym stanowisku,
16) wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta Gminy, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy oraz Kierownika Referatu Budżetu i Finansów.
VI. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku.
1) miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka, ul. Ogrodowa 2, 86-060 Nowa Wieś Wielka,
2) umowa o pracę zawarta na czas określony, zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy z możliwością przedłużenia,
3) praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie z zastosowaniem narzędzi informatycznych,
4) zasady wynagradzania – zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960) oraz z Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka, wprowadzonym zarządzeniem Nr 20/21 Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 1 października 2021 r. w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka ze zm,
5) w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka obowiązuje równoważny system czasu pracy z możliwością przedłużenia dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin, przeciętnie 40-godzinna norma tygodniowa czasu pracy, w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w jednomiesięcznym okresie rozliczeniowym (praca w poniedziałek od 7:15 do 15:15, we wtorek od 7:15 do 16:15, środę i czwartek od 7:15 do 15:15 oraz w piątek od godz. od 7:15 do 14:15),
6) budynek nie jest dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
VII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
W miesiącu czerwcu 2024 r. (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest mniejszy niż 6%.
VIII. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) podpisany życiorys (curriculum vitae),
2) podpisany list motywacyjny,
3) kserokopie dokumentów potwierdzających: wykształcenie, doświadczenie zawodowe, uprawnienia, kwalifikacje zawodowe, posiadanie innych niewymienionych powyżej umiejętności,
4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (dostępny na stronie internetowej BIP www.bip.nowawieswielka.pl oraz w Urzędzie Gminy) wraz z informacją o posiadanym obywatelstwie,
5) kserokopie świadectw pracy lub w przypadku trwającego aktualnie zatrudnienia zaświadczenia od pracodawcy potwierdzające staż pracy,
6) kserokopie dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych,
7) kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność ( w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych),
8) oświadczenia kandydata (dostępne na stronie internetowej BIP www.bip.nowawieswielka.pl oraz w Urzędzie Gminy o:
- pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
IX. Termin i miejsce składania ofert.
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w anonimowej, zaklejonej kopercie w Kancelarii Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka, ul. Ogrodowa 2, pokój nr 17 lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka ul. Ogrodowa 2, 86–060 Nowa Wieś Wielka do dnia 15 lipca 2024 r. do godz. 15:15 (decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu).
Kopertę należy opisać: „Nabór na stanowisko podinspektora ds. wymiaru podatków od osób fizycznych.”
X. Dodatkowe informacje dla kandydatów.
1. Informacja o zakwalifikowaniu się (po przeprowadzonej analizie przedłożonych dokumentów pod względem formalnym) do kolejnego etapu procedury naborowej, to jest rozmowy kwalifikacyjnej, wraz ze wskazaniem terminu i miejsca tej rozmowy zostanie przekazana kandydatowi telefonicznie.
Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną proszeni są o przyniesienie ze sobą oryginałów dokumentów, których kserokopie umieścili w dokumentach aplikacyjnych, w celu ewentualnego przedstawienia ich Komisji Naborowej.
2. Komisja Naborowa przedstawia Wójtowi Gminy wyłonionego przez siebie kandydata do zatrudnienia. Ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia podejmuje Wójt Gminy.
3. Informację o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięcie zostaną opublikowane na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka: www.bip.nowawieswielka.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka.
4. Wybrany kandydat, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
XI. Klauzula RODO
Wójt Gminy Nowa Wies Wielka z siedzibą w Nowej Wsi Wielkiej przy ul. Ogrodowa 2 informuje, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych – RODO ( Dz. U. UE.L z 2016 r. Nr 119, str. 1). Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu prawach z tym związanych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) po adresem: www.bip.nowawieswielka.pl w zakładce RODO.
Wójt Gminy
/-/ Zbigniew Wiśniewski
1) miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka, ul. Ogrodowa 2, 86-060 Nowa Wieś Wielka,
2) umowa o pracę zawarta na czas określony, zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy z możliwością przedłużenia,
3) praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie z zastosowaniem narzędzi informatycznych,
4) zasady wynagradzania – zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960) oraz z Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka, wprowadzonym zarządzeniem Nr 20/21 Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 1 października 2021 r. w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka ze zm,
5) w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka obowiązuje równoważny system czasu pracy z możliwością przedłużenia dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin, przeciętnie 40-godzinna norma tygodniowa czasu pracy, w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w jednomiesięcznym okresie rozliczeniowym (praca w poniedziałek od 7:15 do 15:15, we wtorek od 7:15 do 16:15, środę i czwartek od 7:15 do 15:15 oraz w piątek od godz. od 7:15 do 14:15),
6) budynek nie jest dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
VII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
W miesiącu czerwcu 2024 r. (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest mniejszy niż 6%.
VIII. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) podpisany życiorys (curriculum vitae),
2) podpisany list motywacyjny,
3) kserokopie dokumentów potwierdzających: wykształcenie, doświadczenie zawodowe, uprawnienia, kwalifikacje zawodowe, posiadanie innych niewymienionych powyżej umiejętności,
4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (dostępny na stronie internetowej BIP www.bip.nowawieswielka.pl oraz w Urzędzie Gminy) wraz z informacją o posiadanym obywatelstwie,
5) kserokopie świadectw pracy lub w przypadku trwającego aktualnie zatrudnienia zaświadczenia od pracodawcy potwierdzające staż pracy,
6) kserokopie dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych,
7) kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność ( w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych),
8) oświadczenia kandydata (dostępne na stronie internetowej BIP www.bip.nowawieswielka.pl oraz w Urzędzie Gminy o:
- pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
IX. Termin i miejsce składania ofert.
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w anonimowej, zaklejonej kopercie w Kancelarii Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka, ul. Ogrodowa 2, pokój nr 17 lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka ul. Ogrodowa 2, 86–060 Nowa Wieś Wielka do dnia 15 lipca 2024 r. do godz. 15:15 (decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu).
Kopertę należy opisać: „Nabór na stanowisko podinspektora ds. wymiaru podatków od osób fizycznych.”
X. Dodatkowe informacje dla kandydatów.
1. Informacja o zakwalifikowaniu się (po przeprowadzonej analizie przedłożonych dokumentów pod względem formalnym) do kolejnego etapu procedury naborowej, to jest rozmowy kwalifikacyjnej, wraz ze wskazaniem terminu i miejsca tej rozmowy zostanie przekazana kandydatowi telefonicznie.
Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną proszeni są o przyniesienie ze sobą oryginałów dokumentów, których kserokopie umieścili w dokumentach aplikacyjnych, w celu ewentualnego przedstawienia ich Komisji Naborowej.
2. Komisja Naborowa przedstawia Wójtowi Gminy wyłonionego przez siebie kandydata do zatrudnienia. Ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia podejmuje Wójt Gminy.
3. Informację o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięcie zostaną opublikowane na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka: www.bip.nowawieswielka.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka.
4. Wybrany kandydat, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
XI. Klauzula RODO
Wójt Gminy Nowa Wies Wielka z siedzibą w Nowej Wsi Wielkiej przy ul. Ogrodowa 2 informuje, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych – RODO ( Dz. U. UE.L z 2016 r. Nr 119, str. 1). Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu prawach z tym związanych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) po adresem: www.bip.nowawieswielka.pl w zakładce RODO.
Wójt Gminy
/-/ Zbigniew Wiśniewski