Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.bip.nowawieswielka.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Treści nieobjęte przepisami
Wyłączenia: mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka dokłada wszelkich starań aby strona internetowa Urzędu Gminy była dostępna dla jak największej grupy użytkowników bez względu na wiek, poziom sprawności, używaną technologię i oprogramowanie.
Jesteśmy świadomi tego, że dostępność jest procesem, nad którego usprawnieniem pracujemy każdego dnia.
Koordynatorem do spraw dostępności jest Elżbieta Jankowska, e-mail: e.jankowska@nowawieswielka.pl, tel. 52 320 68 61, która udzieli wsparcia osobom ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka.
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, pobierz tutaj.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Oprócz myszki po witrynie można poruszać się za pomocą klawiatury, Tab, Shift + Tab.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Pana Szymona Giżyckiego - e-mailowo sz.gizycki@nowawieswielka.pl lub telefonicznie 52 320 68 45.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Uprzejmie informujemy, że każdy ma prawo zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej do podmiotów publicznych udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub innych elementów, ewentualnie dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie, np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności albo alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Osoby niepełnosprawne ruchowo, przybywające do Urzędu Gminy w Nowej Wsi Wielkiej otrzymają niezbędną pomoc w celu załatwienia sprawy. Budynek Urzędu Gminy ul. Ogrodowej 2, 86-060 Nowa Wieś Wielka:
- Do wnętrza budynku prowadzi wejście od ul. Ogrodowej. Wejście główne jest dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
- Wejście do budynku nie posiada schodów, płaszczyzna płaska.
- Budynek Urzędu nie posiada windy umożliwiającej dostęp do piętra budynku.
- Wejście na schody wewnątrz budynku jest dość szerokie, poręcze znajdują się po obu stronach.
- Schody oznaczone są taśmą żółto-czarną.
- W pobliżu budynku znajdują się miejsca parkingowe oznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
- Drzwi do budynku nie otwierają się automatycznie.
- Dla osób ze szczególnymi potrzebami przed wejściem od ul. Ogrodowej znajduje się dzwonek do drzwi, w celu wywołania pracownika, który udzieli pomocy w przypadku trudności z otwarciem.
- W budynku brak toalet do osób niepełnosprawnych.
- Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W korytarzach znajdują się miejsca do odpoczynku. W przypadku osobistego kontaktu z osobą niepełnosprawną spotkania odbywają się sali obrad-USC, znajdującej się na I piętrze.
- Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. - Usługa ta jest realizowana na wniosek. Klient musi poinformować Urząd Gminy przynajmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą, wysyłając wiadomość na adres e-mail: kancelaria@nowawieswielka.pl lub telefonicznie 52 320 68 68 lub 52 320 68 74, 52 320 68 45.
- W związku z warunkami technicznym i niemożnością zapewnienia pełnej dostępności urzędu osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziany zostaje dostęp alternatywny.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Wnioskowanie o tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): BRAK
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM)
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności