W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Komunikat dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych

Kontrola umów na odbieranie odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości niezamieszkałych.

Wójt Gminy Nowa Wieś Wielka informuje, że na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.) Gmina prowadzi ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z cytowanej ustawy.

Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne obowiązani są do udokumentowania w formie umowy korzystanie z usług odbioru odpadów poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi. Wykaz przedsiębiorców uprawnionych do odbierania odpadów dostępny jest na stronie internetowej pod adresem http:/bip.nowawieswielka.pl/ (Rejestr działalności regulowanej). Zakres umowy musi obejmować zbieranie i odbieranie odpadów w sposób selektywny i być zgodny z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w Gminie Nowa Wieś Wielka (https://bip.nowawieswielka.pl/) oraz sposobem określonym w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2021 r. poz. 906).

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in. obiekty użyteczności publicznej takie jak: placówki oświatowe, ośrodki zdrowia, lokale handlowe, gastronomiczne, hotele, cmentarze, zakłady produkcyjne, usługowe, hotele, rodzinne ogrody działkowe, domy letniskowe itp. Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami komunalnymi z działalności gospodarczej.

NIERUCHOMOŚĆ ZAMIESZKAŁA I NIEZAMIESZKAŁA
W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części, tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:
-  uiszczać na rzecz Gminy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją oraz dodatkowo
- zawrzeć umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym na część nieruchomości niezamieszkałej, na której prowadzona jest działalność gospodarcza (gdy część niezamieszkała jest wynajmowana, obowiązek zawarcia umowy na odbiór odpadów spoczywa na właścicielu, chyba że zapisy umowy najmu stanowią inaczej).

W związku z powyższym prosimy o dostarczenie aktualnej umowy z podmiotem odbierającym odpady komunalne w terminie do 30 kwietnia 2022 r. do Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka ul. Ogrodowa 2.

Dokumenty można dostarczyć osobiście lub przesłać:
- pocztą elektroniczną:  kancelaria@nowawieswielka.pl lub poprzez platformę ePUAP,
- pocztą tradycyjną (kopię dokumentu) na adres: Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka ul. Ogrodowa 2, 86- 060 Nowa Wieś Wielka.

Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 10 ust. 2 , 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, kto nie wykonuje obowiązków wymienionych w art. 5 ust.1 lub 1 a – podlega karze grzywny.

Wójt Gminy
/-/ Wojciech Oskwarek

Powiadom znajomego