Zarządzenie nr 63/21
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka jako Organu Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | wprowadzenia polityki rachunkowości – zasad ewidencji rachunkowej oraz procedur kontroli finansowej w polityce rachunkowości dla budżetu gminy Nowa Wieś Wielka i jednostki budżetowej Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka – prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej, szczegółowych zasad finansowania, zarządzania i kontroli do realizacji operacji : „Kultywowanie wspomnień o historii lokalnej poprzez stworzenie izby pamięci i wzbogacenie kreacji w wielopokoleniowych zespołach wokalnych działających na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka” dofinansowanie zgodnie z umową o przyznaniu pomocy Nr 01134-6935-UM0211563/20 zarejestrowana w rejestrze UM pod nr WS-I-L.052.8.3.1700.2020 zawarta w dniu 30 kwietnia 2021 r. w Toruniu. |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz. U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.) oraz art.17 i szczególnych ustaleń zawartych w art. 40 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 869 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, (Dz. U. z 2017 r. poz.1911 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ( Dz. U. z 2014 poz.1053 ze zm.) zarządzam co następuje:
§ 1. Wprowadzam politykę rachunkowości – zasady rachunkowości stosowanej przez Gminę Nowa Wieś Wielka do realizacji operacji „Kultywowanie wspomnień o historii lokalnej poprzez stworzenie izby pamięci i wzbogacenie kreacji w wielopokoleniowych zespołach wokalnych działających na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka” dotyczącą – prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej, szczegółowe zasady finansowania, zarządzania i kontroli, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wprowadzam Instrukcję sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów uwzględniającą prowadzenia ewidencji oraz sporządzania sprawozdań przy realizacji operacji „Kultywowanie wspomnień o historii lokalnej poprzez stworzenie izby pamięci i wzbogacenie kreacji w wielopokoleniowych zespołach wokalnych działających na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka” zgodnie z umową o przyznaniu pomocy Nr 01134-6935-UM0211563/20 zarejestrowana w rejestrze UM pod nr WS-I-L.052.8.3.1700.2020 zawarta w dniu 30 kwietnia 2021 r. w Toruniu. stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Wprowadzam plan kont do realizacji operacji: „Kultywowanie wspomnień o historii lokalnej poprzez stworzenie izby pamięci i wzbogacenie kreacji w wielopokoleniowych zespołach wokalnych działających na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka” dofinansowanie zgodnie z umową o przyznaniu pomocy Nr 01134-6935-UM0211563/20 zarejestrowana w rejestrze UM pod nr WS-I-L.052.8.3.1700.2020 zawarta w dniu 30 kwietnia 2021 r. w Toruniu. – prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej, szczegółowe zasady finansowania, zarządzania i kontroli, stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Ustalam, że podział zadań między pracowników realizujących projekt odbywa się na zasadach określonych Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka zatwierdzonym zarządzeniem Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka Nr 23/20 z dnia 30 grudnia 2020 r. znak: RO-I.120.23.2020
§ 5.1.Ustalam, że wydatkowanie środków odbywa się w terminach wynikających z umów i zestawienia rzeczowo finansowego operacji pn.. „Kultywowanie wspomnień o historii lokalnej poprzez stworzenie izby pamięci i wzbogacenie kreacji w wielopokoleniowych zespołach wokalnych działających na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka”.
2. Zadanie realizowane jest przez jednostkę Urząd Gminy ul. Ogrodowa 2 w Nowej Wsi Wielkiej, w następującym dziale klasyfikacji budżetowej:
Wydatki Budżetu:
1) Dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
2) Rozdział 92109 – Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby.
3) § 6067 § 6069 – Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych z odpowiednią czwartą cyfrą klasyfikacji budżetowej:
§ 6067 – wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych – symbol ten stosuje się dla wydatków dokonywanych w ramach płatności środków europejskich (finansowanie ze środków o przyznaniu pomocy objętego Programem),
§ 6069 – wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych – współfinansowanie ze środków własnych budżetu zadania objętego Programem).
3.Finansowanie zadania: Konto bankowe 61 8142 1059 0616 3365 2000 0001 – rachunek bieżący budżetu
Rachunek bankowy prowadzony jest w Banku Spółdzielczym w Bydgoszczy, Oddział w Złotnikach Kujawskich. Do dysponowania środkami pieniężnymi znajdującymi się na rachunku bankowych upoważnione są osoby zgodnie z kartami wzorów podpisów.
4.Rachunkowość prowadzona jest – w księgach Urzędu Gminy przy pomocy systemu komputerowego Księgowość Budżetowa – na wyodrębnionych paragrafach klasyfikacji budżetowej. Prowadzenie oddzielnego systemu rachunkowego.
Dostęp do wyżej wymienionego systemu mają osoby na stanowisku księgowego i jest on zabezpieczony hasłem.
Program do Księgowości Budżetowej – Firma Usługi Informatyczne INFO - SYSTEM Roman i Tadeusz Groszek sp. j. 05-120 Legionowo, Piłsudskiego 31/240.
§ 6. Ustalam, że wewnętrzna kontrola finansowa sprawowana jest wg zasad przyjętych zarządzeniem Nr 59/14 Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 6 sierpnia 2014 r. ze zm. w sprawie wprowadzenia Polityki rachunkowości dla Budżetu Gminy Nowa Wieś Wielka i jednostki budżetowej Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka ;
1) Politykę rachunkowości dla Budżetu Gminy Nowa Wieś Wielka i jednostki budżetowej Urzędu Gminy, stanowiącą załącznik Nr 1 do zarządzenia,
2) Instrukcję inwentaryzacyjną, stanowiącą załącznik Nr 2 do zarządzenia,
3) Instrukcję kasową, stanowiącą załącznik Nr 3 do zarządzenia,
4) Instrukcję w sprawie obiegu i kontroli dokumentów finansowo - księgowych, stanowiącą załącznik Nr 4 do zarządzenia,
5) Przedmiotowe zarządzenie stanowi uzupełnienie dla obowiązujących u Beneficjenta zarządzeń w sprawach polityki rachunkowości.
§ 7. W sprawach nieuregulowanych zarządzeniem, zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z umowy o przyznaniu pomocy zgodnie z umową o przyznaniu pomocy Nr 01134-6935-UM0211563/20 zarejestrowana w rejestrze UM pod nr WS-I-L.052.8.3.1700.2020 zawarta w dniu 30 kwietnia 2021 r. w Toruniu,
1) ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 ( Dz. U. z 2021r. poz.182 t. j.);
2) ustawa o finansach publicznych – ustawę z dnia z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 t. j. późn. zm);
3) ustawa p z p - ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2019 r. poz.2020 z 2020 poz.288,875,1492,2275).
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.