![]() |
Zarządzenie nr 20/18
WÓJTA GMINY NOWA WIEŚ WIELKA - Kierownika
z dnia 31 grudnia 2018
w sprawie zasad redagowania i prowadzenia w Gminie Nowa Wieś Wielka Biuletynu Informacji Publicznej
Postanowienia ogólne
§ 2. W Biuletynie Informacji Publicznej, o którym mowa w § 1, mogą być zamieszczane informacje dotyczące gminnych jednostek organizacyjnych, jednakże jednostki te zobowiązane są do prowadzenia własnych Biuletynów Informacji Publicznej.
§ 3. Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Nowa Wieś Wielka spełnia funkcję informacyjną i promującą Gminę.
Zadania kierowników i pracowników komórek organizacyjnych
§ 4. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu odpowiadają za merytoryczne i formalno-prawne treści oraz terminowość publikowanych informacji w BIP, będących w zakresie kompetencji komórki, którą kierują i w tym celu:
1) wydają pracownikom wewnętrzne polecenia służbowe odnoszące się do zakresu informacji podlegających publikowaniu, w odpowiednich działach tematycznych BIP,
2) sprawują nadzór w zakresie tworzenia, utrzymywania i aktualizowania danych w BIP przez podległych im pracowników,
3) zgłaszają koordynatorowi merytorycznemu BIP potrzeby dotyczące rozbudowy lub modyfikacji działów tematycznych BIP,
4) występują z wnioskami w sprawie nadania bądź wycofania uprawnień osobom publikującym informacje w BIP, zwanymi dalej redaktorami BIP.
2. Kierownicy komórek organizacyjnych zobowiązani są do wyznaczania oraz bieżącej weryfikacji liczby redaktorów BIP w swoich komórkach.
3. Liczba redaktorów BIP w komórkach organizacyjnych powinna zapewniać sprawne i terminowe udostępnianie informacji w BIP, w szczególności w okresie nieobecności i zastępstw pracowników.
§ 5. Do obowiązków pracowników komórek organizacyjnych Urzędu, w kontekście publikacji dokumentów w BIP, należy:
1) przekazywanie redaktorowi BIP elektronicznej postaci dokumentów podlegających udostępnieniu w BIP,
2) przekazywanie redaktorowi BIP informacji o osobie, która wytworzyła dokument przeznaczony do publikacji w BIP, osobie odpowiadającej za jego treść oraz informacji o terminie w jakim dokument ma być udostępniany w BI,
3) właściwe sporządzanie i formatowanie dokumentów przeznaczonych do udostępnienia w BIP, w tym dbanie o ich merytoryczną i estetyczną zawartość,
4) dbanie o kompletność danych w publikowanych dokumentach, w szczególności o to aby zawierały datę podpisania lub wytworzenia oraz stanowisko służbowe, imię i nazwisko osoby, która podpisała dokument,
5) dokonywanie wyłączeń jawności (anonimizacji) dokumentów przeznaczonych do publikacji w BIP.
§ 6. 1. Mapę podmiotowej strony Biuletynu, o której mowa w § 1, poprzez uruchamianie nowych działów, modyfikowanie lub likwidowanie istniejących, tworzy administrator podmiotowej strony Biuletynu, wyznaczony w § 7.
2. Kierownicy komórek organizacyjnych i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy ponoszą bezpośrednią odpowiedzialność za zachowanie terminów udostępniania informacji publicznych na podmiotowej stronie Biuletynu określonych w ustawie, a także dokonywanie zmian treści tych informacji gwarantujących utrzymanie tej strony w stanie aktualnym.
3. Terminowe przygotowywanie, opracowywanie i wprowadzanie informacji publicznych do podmiotowej strony Biuletynu oraz dokonywanie zmian w treści udostępnionych już informacji publicznych należy do podstawowych obowiązków pracowniczych w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
Zespół redakcyjny BIP
§ 7. Wyznaczam Panią Annę Bialik-Pieszak na administratora podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.
§ 8. Obsługą redakcyjną i udostępnianiem informacji w BIP zajmuje się zespół redakcyjny BIP, w skład którego wchodzą:
1) Małgorzata Ćwierdzińska - w zakresie zadań należących do właściwości Referatu Organizacyjnego (sprawy organizacyjne),
2) Szymon Giżycki – w zakresie zadań należących do właściwości Referatu Organizacyjnego (obsługa Rady Gminy),
3) Małgorzata Murawska – w zakresie zadań należących do właściwości Referatu Budżetu i Finansów,
4) Agata Pachocka – w zakresie zadań należących do właściwości Referatu Planowania Przestrzennego, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska,
5) Daniel Jarzębecki – w zakresie zadań należących do Referatu Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury Komunalnej,
6) Anita Wysota – w zakresie zamówień publicznych i gospodarki lokalowej,
7) Łukasz Michalik – w zakresie ewidencji ludności i spraw USC,
8) Elżbieta Jankowska – w zakresie opłaty adiacenckiej i kontroli przeprowadzanych na terenie Gminy,
9) Michał Derkowski – w zakresie spraw OC i sytuacji kryzysowych oraz ochrony danych osobowych,
10) Anna Bialik-Pieszak – w pełnym zakresie do wszystkich działów podmiotowej strony Biuletynu oraz w zakresie bezrobocia i aktywizacji lokalnego rynku pracy.
§ 9.1. Administrator, o którym mowa w § 7:
1) ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie serwisu i jego informatycznego oprzyrządowania oraz sprawuje ogólny nadzór nad właściwym funkcjonowaniem i wykorzystywaniem przez wyznaczone osoby modułu administracyjnego serwisu i podmiotowej strony Biuletynu,
2) nadaje wyznaczonym w zarządzeniu pracownikom Urzędu Gminy wewnętrzne identyfikatory i wewnętrzne hasła dostępu do modułu administracyjnego podmiotowej strony Biuletynu oraz odpowiednie uprawnienia, umożliwiające wprowadzanie tam informacji publicznych oraz dokonywanie zmian w treści informacji publicznych,
3) zakres uprawnień, o których mowa w punkcie 2, ustala Sekretarz Gminy,
4) prowadzi ewidencję nadawanych identyfikatorów i haseł, dokonując ich okresowych zmian.
2. Administrator będzie nadawał pracownikom, o których mowa w § 8, indywidualne identyfikatory i hasła dostępu oraz uprawnienia, sukcesywnie, w miarę występujących potrzeb związanych z terminowym wprowadzaniem informacji do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.
§ 10. Wszystkie sprawy związane z nadawaniem, ewidencjonowaniem i posiadaniem identyfikatorów i haseł, o których mowa w § 9ust. 1 pkt 2, podlegają przepisom ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych ( Dz.U. z 2018 r. poz. 412 ze zm. ).
Rejestr zmian, metryka, formaty publikowanych dokumentów
§ 11. 1. Zamieszczając informację publiczną w BIP, redaktorzy wypełniają dane wchodzące w skład rejestru zmian dokumentu oraz metryki pliku z uwzględnieniem następujących zasad:
1) w polu „wytworzył” – należy wpisać imię i nazwisko osoby, która wytworzyła informację publiczną,
2) w polu „odpowiedzialny” – należy wpisać imię i nazwisko osoby bezpośrednio nadzorującej wytworzenie konkretnej informacji, w przypadku dokumentów wytwarzanych kolegialnie, np. uchwał Rady Gminy – imię i nazwisko przewodniczącego,
3) w polu „data wytworzenia” – należy podać możliwą do ustalenia datę z następującego zakresu: datę wytworzenia (podpisania/zatwierdzenia ostatecznej treści) informacji/dokumentu lub datę znajdującą się na publikowanym dokumencie (nie należy mylić tego pola z datą udostępnienia informacji w BIP – która generowana jest automatycznie przez system w polu „Data udostępnienia”).
2. W przypadku publikowania dokumentów otrzymanych od podmiotów zewnętrznych, np. Regionalna Izba Obrachunkowa, Urząd Wojewódzki, itp., zarówno w polu „wytworzył”, jak i „odpowiedzialny”, należy podawać imię i nazwisko osoby, która podpisała dokument.
§ 12. 1. Publikując pliki w BIP należy dążyć do zamieszczania dokumentów w postaci źródłowej, w otwartych i przeszukiwanych formatach, ograniczając liczbę skanów do koniecznego minimum.
2. Publikując zeskanowane dokumenty należy, w miarę możliwości, przygotowywać je jako rozpoznawalne pliki PDF z wykorzystaniem techniki OCR.
3. Publikowane w BIP dokumenty nie powinny być zabezpieczane przed możliwością pobierania, zapisywania, kopiowania i drukowania.
4. W publikowanych w BIP treściach nie mogą pojawiać się reklamy i materiały reklamowe a także niewyjaśnione skróty, z wyjątkiem skrótów powszechnie przyjętych i zrozumiałych.
5. Nazwy publikowanych plików powinny zwięźle i treściwie określać ich zawartość, przy czym długość nazwy pojedynczego pliku nie powinna przekraczać 255 znaków.
6. Maksymalny rozmiar jednego pliku nie może przekraczać 15 MB.
7. W celu opublikowania pliku o rozmiarze większym niż 15 MB należy dostarczyć go do administratora BIP.
§ 13. Przekazywane do publikacji redaktorowi BIP dokumenty powinny być przygotowywane z wykorzystaniem następujących formatów danych:
1) dokumenty tekstowe: TXT, RTF, PDF, DOC, DOCX, ODT,
2) arkusze kalkulacyjne: XLS, XLSX, ODS,
3) pliki graficzne: JPG, GIF, TIF, PNG,
4) pliki skompresowane (zmniejszone objętościowo dokumenty o dużych rozmiarach): ZIP, TAR, GZ, RAR, 7ZIP,
5) umożliwiających maszynowy odczyt: CSV, XML.
Postanowienia końcowe
§ 14. Zobowiązuję kierowników komórek organizacyjnych do zapoznania podległych pracowników z treścią niniejszego zarządzenia.
§ 15. Wykonanie zarządzenia powierzam kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Gminy oraz osobom zajmującym samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy, odpowiednio do zadań w nim określonych.
§ 16. Nadzór organizacyjny i koordynację realizacji zadań, o których mowa w niniejszym zarządzeniu, powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 17. Traci zarządzenie Nr 56/04 z dnia 4 listopada 2004 r. w sprawie zasad redagowania i prowadzenia w gminie Nowa Wieś Wielka Biuletynu Informacji Publicznej – znak: RO.I.0152-56/04 i zarządzenie Nr 30/17 Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie prowadzenia w Gminie Nowa Wieś Wielka Biuletynu Informacji Publicznej – znak: RO-I.120.30.2017.
§ 18. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Opublikował: Małgorzata Ćwierdzińska (5 lutego 2019, 10:53:29)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 94